måndag 6 augusti 2007

Station 8...sinnesförvirring.


Club 27 - Erika tar sig in.
Ålder 22 - Erika tar sig in.
Dåligt med folk eller dålig koll?

-En vakt stod och åt korv och den andra stod och pratade med några besökare.
En underbart trevlig kväll som började hos Nina och slutade i ett stall på Stålberget.
Jag och Jenny for till Nina vi halv sju/sju, och väl framme satte vi igång direkt.
Efter ett tag så sjuöng vi karioke, det är ju hur kul som helst.
Johan och 3 av hans kompisar väär oxå där och en av dom är hur bra som helst på att sjunga!
Han sökte tydligen till idol i år men kom inte med. synd.
Vid elva kom Per och Jenny for hem. Vi sjöng för Per ett tag och sen begav vi oss ut.
Vi tänkte gå på Balzac först med tänkt att det kan vara värt att pröva iaf på Station 8 så vi gjorde det.
Vakterna som ska stå i dörren var någon helt annan stans och vi tog oss in plättlätt.
Vi som trodde det var 22..haha det var ju Club 27, och det märkte vi ganska fort eftersom det inte fanns NÅN under 30 på dansgolvet.
Vi dansade ett tag och jag hittade en som jag känner från travet som jag dansade med och Nina blev "tvungen" att dansa med en kompis till honom som var jättefull och inte gick att dansa med. Hon for hem ett tag innan dom stängde men jag stannade och dansade natten lång. Det var skitkul. Det är inte så ofta men dansar med nån som verlkigen kan dansa. Också fick jag ju dansa sista dansen, det var jag nog mest nöjd med. Brukar emst få titta på när Josse eller Nina eller ån dansar med antingen sin partner eller nån annan som dom känner.
Sen skulle vi hem men vi skjutsade även hem Lasse och han full kompis Fredrik till Stålberget.
Väl framme där ville jag se hans nordsvenska travare, och det fick jag. Superfina!
Stod och pratade med Lasse ett tag och klockan tickade, var hemme 04.15, oj då!
Men det var trevligt med lite nya ansikten.

Lördag så följde jag med Tina på Station 8 denna gång var det 22 men dt var inte så kul. Ingen man könde och Tina var som en iller up och ner mellan våningarna. Gissa om jag har träningsverk i benen!

Igår ( söndag ) for jag och red på Candy som jag har börjat rida lite smått. En skitfin travare som står i Frostkåge.
Vi for ut själva bara jag och hon i eftermiddagssolen och galopperade på sandhedarna
Red sen hem över Stålberget ( enda vägen jag kan utan att virra bort mig på den enorma heden som har flera mil med olika vägar) och jobbade henne i form, hon var riktigt duktig för att aldrig ha blivit jobbade med annat än bara vardagsriden.
Nästa gång ska jag ta med mig Sofia dit hon ska kanske få rida på Stjerne Ra, en nordsvensk som dom här där. Då ska vi fara ut och njuta av den sköna värmen som har nått oss nu!


Nu ska jag fara och ultraljude mitt sto och se om hon är dräktig denna gången. Hoppas!

~ Att vilja är en sak men att inte kunna är en helt annan... ~

Inga kommentarer: