lördag 9 juni 2007

Nationaldagsgrillning och nu ont i halsen, POLLEN?

Tänk att man alltid ska få ont någonstans när det drar ihop sig till fest.

I onsdags hade jag och Josse en Nationaldagsgrillfest ( som jag kallar det ) med gott kött och gott vin. När vi skulle börja tända grillen så satt där naturligtvis på handtaget en JÄTTEspindel. Josse som har spindelfobi skrek över hela brännsvedjan men det är man ju ändå redan van vid med alla....ja såna som bor där. Så jag fick så snällt lov att helst döda spindeln men eftersom min mamma har prutat i mig att det börjar regna om man dödar spindlar så slängde jag bara ner den på grannens altan där den kan få bo ist för där vi ska vara.
Josse grillade och jag marinerade kött. Det tog ett tag innan vi fick sprutt på den galna grillen på Tobbes balkong men när det väl brann så brann det. Sedan kommer ju glöden som vi alla vet och då börjar man ju
grilla...det gjorde vi också. Men när Josse skulle grilla våra tomater så blev grillen arg ( påminde väldigt mkt om skönheten och odjuret sa Josse ) och flammande upp ordentligt och eldade på vårat kött och våra tomater. Men Josse klarade att rädda våran mat och det är ju tur att hon är skicklig med grilltången annars hade vi kanske blivit utan mat. Sen körde vi kartonleken, det är en kulig lek. Man tar en skokartong och tar av locket, sen klipper man bort ena kortsidan ich ställer den på golvet med den hela kortsidan ner. Sedan ska man försöka ta upp kartongen med munnen utan att sätta varken knän eller händer i backen. Bara fötterna får röra marken och man får stå hur man vill.
Sen börjar men och när alla har klarat det så klipper man bort en bit av kartongen och så kör man ett varv till och så håller man på så tills nån vinner.
Inte helt oväntat vann Josse, hon har ju lite vigare än mig ( jag är som ett kylskåp). Men jag lyckades ganska länge att få upp den ändå så jag är stolt.
Vi hade skitkul och fotade hela kvällen. Den kvällen kommer att upprepas många ggr. Go girls.




Ikväll är vi bjudna till Karin...Jag, Josse, Elina, Jossan, Nina och Sandra. Är råpeppad på en rolig kväll med tjejerna. MEN...ett stort men...naturligtvis hade jag jätteont i halsen när jag vaknade imorse. Gick ner och kollade i helsen och upptäckte att min ena halsmandel var uppsvullen och vit. Jag gick direkt till läkarboken och läste, det var tonsillit. I samband med förkylning så kan man få det eller pollenallergi ( sa Josses mamma) och jag har ju vart snuvig och tät hela våren så kanske det är det.
Men det var ju just typiskt jag som ska ha skoj ikväll.
Men det stoppar inte Erika inte...har jag bestämt mig så har jag!

Have a good night...för det ska jag!


1 kommentar:

Josefin sa...

Haha - ja, det var en oförglömlig kväll... ;)